Palautusoikeus

  • Avbeställning
  • Ni kan ända fram tills ordern inte har blivit packad/beställd/hämtad avbeställa er order.
  • Transportskada
  • Upptäcker du skadan när du hämtar paketet skall du omgående anmäla detta till Posten/Schenker innan du öppnar paketet. Vi ansvarar inte för transportbolagens arbete.
  • Ångerrätt
  • När du som Kund handlar hos Campingaffären Sverige AB gäller ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som Kund alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du som Kund står för tur- och returfrakt vid ångrat köp och ska returnera varan i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte när produkten har tillverkats enligt Kundens anvisningar. Gäller returer förtält, annex och markiser och dessa har varit uppsatta (provmonterade) av er så dras 30% av på priset vid en retur då dessa måste säljas som begagnade. Alla produkter som kommer i originalförpackningar till er behöver ha denna med i oförändrat skick vid retur. Hanteringskostnad tas ut på 190:- vid en retur. 
  • Om du som Kund vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, registrera detta till Campingaffären via mail. Där skall namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer uppges.
  • Campingaffären Sverige AB betalar tillbaka beloppet så fort som möjligt, utefter Campingaffären Sverige AB betalningsdagar i enlighet med företagets policy.
  • Reklamation
  • Kund har reklamationsrätt på varor inköpta av Campingaffären.se i enlighet med svensk lagstiftning.
  • Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköpslagen. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att kunden märkt eller borde ha märkt felet.
  • Om Kunden vill reklamera en vara ska Kunden, inom skälig tid, registrera detta till Campingaffären Sverige AB. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer och namn på varan i meddelandet. Kunden måste också beskriva på vad som är fel med varan. Kunden kan komma att behöva bevisa felet genom att ta kort på varan och skicka in till Campingaffären.se. Campingaffären Sverige AB förbehåller sig rätten att neka reklamation om det visar sig att Kund inte registrerat reklamationen och inte fått ett godkännande av Campingaffären.se att utöva reklamationsrätten.
  • Transportskador ska anmälas på samma sätt som reklamationer med undantag att anmälan måste göras inom 7 dagar från det att kunden mottagit varan. När varan lämnat Campingaffären Sverige AB förs ansvaret vidare till fraktbolaget. Campingaffären Sveriges AB har inget ansvar för skador som kan uppstå under transport där kunden själv transporterat varan hem eller till en annan adress.