• Allmän information
  • Villkoren gäller för Campingaffären.se produktsortiment. Försäljningen följs av Svensk gällande lagstiftning.
  • Pris
  • Alla priser som anges är inkl. Moms.
  • Norska och Åländska medborgare betalar alla avgifter som tull och moms direkt i vår kassa och slipper därmed betala dessa i efterhand.  (Gäller from 220708
  • Betalningar
  • Vi använder oss av säker betalning via Klara Checkout Global. 
  • “In order to offer you Klarna’s payment methods, we might in the checkout pass your personal data in the form of contact and order details to Klarna, in order for Klarna to assess whether you qualify for their payment methods and to tailor those payment methods for you. Your personal data transferred is processed in line with Klarna’s own privacy notice.”
  • Garanti
  • Vi har den angivna garantitid som leverantör följer sig utav i enlighet med svensk lagstiftning
  • Beställning/ar
  • Beställare måste vara myndig.
  • Leveranser
  • I lager - Ibland återfinns produktei vår fysiska butik eller på ett av våra lager i närområdet. I dessa fall skickas produkten omgående. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Ibland återfinns produkten på vårt lager i Tyskland och då är leveranstiden normalt 6-9 dagar.
  • Snart i lager - Beställningsprodukter som inte finns på vårt centrallager har normalt en leveranstid på 6-9 arbetsdagar. Vi reserverar oss för förseningar och ev restnoteringar från olika leverantörer, då vi arbetar med flertal huvudleverantörer. Önskar ni att få ett mer exakt datum innan ni beställer så kan ni ringa eller maila oss.
  • Om Ni undrar över en leveranstid så kan skicka en förfrågan till oss via mail, för att få mer exakt besked angående leveranstiden.
  • Vi skickar paket med DHL och Postnord inom Sverige och Europa. Alltid fastpris 59:- 
  • Ifall kund väljer att inte lösa ut beställd beställning så kommer kund debiteras kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), samt en hanteringsavgift på 300 kronor.
  • Fraktpriser:
  • Normalfrakt har alltid fastpris på 59:- till hela Europa.
  • LEVERANSER TILL NORGE
  • Nu är det ännu smidigare för alla våra Norska kunder att handla hos oss.
  • Vi sköter alla dokument som behövs för att få produkten levererad till er dörr.
  • EJ UTHÄMTAT
  • Om kund inte hämtat ut produkten inom 5 arbetsdagar efter det att första avisering från transportbolaget har skickats ut. (kund ansvarar för att rätt telefonnummer och mailadress har angetts) så tas en hanteringsavgift på 150 kr ut. Om uthämtning av sändning uteblir totalt 15 dagar kommer sändningen gå tillbaka till Campingaffären Sverige AB. En kostnad på 300 kr plus fraktavgifter kommer då tas ut. Önskas sedan ny leverans kommer en ytterligare fraktkostnad tillkomma. Paket med max mått 80x60x60cm kan skickas om mot en kostnad på 99:-, Större paket debiteras 199:-
  • Vid avbeställning där en lagervara inte har lämnat vårt lager tas ingen extra avgift ut. Detta gäller även om varan går att avbeställa inom rimlig tid från ev leverantör.
  • Vid avbeställning där produkten har lämnat leverantörens lager för leverans till Campingaffären Sveriges AB tas en hanteringsavgift på 500 kr ut.
  • Vid avbeställning av en beställningsvara där produkten har lämnat vårt lager så tas en hanteringsavgift på 750 kr ut.
  • RETURER
  • Alla returer har en handläggningsavgift på 190:- vid ankomst. Returer skall skickas in i vår returportal som ni hittar under hjälp och information på vår sida. 
  • Förseningar
  • Kunden får genom skriftligt meddelande till Campingaffären Sveriges AB häva avtalet såvitt avser försenade produkter om leverans-försening som beror på Campingaffären Sverige AB eller något förhållande på hans sida pågår mer än 45 dagar. Campingaffären Sverige AB åtar sig att återbetala förskottsbetalt belopp inom 20 arbetsdagar.
  • Avbeställning
  • Ni kan ända fram tills ordern inte har blivit packad/beställd/hämtad avbeställa er order.
  • Tvist
  • Vid tvist där en Privatperson är köpare följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.
  • Transportskada
  • Upptäcker du skadan när du hämtar paketet skall du omgående anmäla detta till transportören innan du öppnar paketet. Vi ansvarar inte för transportbolagens arbete.
  • Ångerrätt
  • När du som Kund handlar hos Campingaffären Sverige AB gäller ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som Kund alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Du som Kund står för tur- och returfrakt vid ångrat köp och ska returnera varan i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte när produkten har tillverkats enligt Kundens anvisningar. Gäller returer förtält, annex och markiser och dessa har varit uppsatta (provmonterade) av er så dras 50% av på priset vid en retur då dessa måste säljas som begagnade. Alla produkter som kommer i originalförpackningar till er behöver ha denna med i oförändrat skick vid retur.
  • Om du som Kund vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, registrera detta i Campingaffären Sverige AB returportal.
  • Campingaffären Sverige AB betalar tillbaka beloppet så fort som möjligt, utefter Campingaffären Sverige AB betalningsdagar i enlighet med företagets policy.
  • Reklamation
  • Kund har reklamationsrätt på varor inköpta av Campingaffären.se i enlighet med svensk lagstiftning.
  • Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt konsumentköpslagen. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att kunden märkt eller borde ha märkt felet.
  • Om Kunden vill reklamera en vara ska Kunden, inom skälig tid, registrera detta till Campingaffären Sverige AB. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer, artikelnummer och namn på varan i meddelandet. Kunden måste också beskriva på vad som är fel med varan. Kunden kan komma att behöva bevisa felet genom att ta kort på varan och skicka in till Campingaffären.se. Campingaffären Sverige AB förbehåller sig rätten att neka reklamation om det visar sig att Kund inte registrerat reklamationen och inte fått ett godkännande av Campingaffären.se att utöva reklamationsrätten.
  • Transportskador ska anmälas på samma sätt som reklamationer med undantag att anmälan måste göras inom 7 dagar från det att kunden mottagit varan. När varan lämnat Campingaffären Sverige AB förs ansvaret vidare till fraktbolaget. Campingaffären Sveriges AB har inget ansvar för skador som kan uppstå under transport där kunden själv transporterat varan hem eller till en annan adress.
  • Copyright
  • Alla dessa sidor är ägodelar tillhör Campingaffären Sverige AB (Orgnr 559346-9413)
  • Uppgifter om kunden
  • Personuppgiftsansvarig är den som ansvarar för behandlingen av personuppgifter. I detta fall är den personuppgiftsansvarige:
  • Campingaffären Sverige AB
  • Smältugnsgatan 4, 43232 Varberg
  • Sverige
  • E-post: support@campingaffaren.se
  • GDPR:
  • Den 25 maj 2018 träder den nya europeiska dataskyddsförordningen,”The General Data ProtectionRegulation (GDPR) i kraft.
  • För att kunna fullgöra begäran från er som besöker och beställer produkter från oss på Campingaffären Sverige AB kan du få lov att uppge några av dessa uppgifter:
  • • Ditt namn
  • • Ditt personnummer/ organisationsnummer
  • • Din e-postadress
  • • Din postadress
  • • Din leveransadress
  • • Ditt telefonnummer
  • • Dina kontaktuppgifter
  • Vi registrerar dina uppgifter när du köper eller beställer en vara. Vi kan även samla in uppgifter om du som kund vill bli kontaktad, t.ex. kring offerter etc. Om du registrerar dig för nyhetsbrev har vi rätt att spara din mejladress. Du har alltid rätt som kund att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev. Detta görs lättast via mail till support@campingaffaren.se
  • Vad Campingaffären Sverige AB använder dina personuppgifter till:
  • • Behandla din beställning
  • • Hantera kundprofil
  • • Behandla betalningar
  • • Leverera produkter
  • • Skicka information
  • Genom att genomföra ett köp på campingaffären.se har ni godkänt villkoren enligt ovan.